Lingua latina per Internet vel in Varsavia

Oferty korepetycji i pomocy w nauce.
lingualatina
Peregrinus
Posty: 15
Rejestracja: pt 28 mar 2008, 23:14

Lingua latina per Internet vel in Varsavia

Post autor: lingualatina »

jasno wyjaśnię zawiłości gratayki łacińskiej, pomogę w zmaganiach z oryginalnymi tekstami. Przez internet lub przy kawie/herbacie w Warszawie mogę przyczynić się do oswajania łaciny;)
Jestem studentką filologii klasycznej (z licencjatem) tuż przed magisterką, łacina jest moją pasją, lubię tą pasją przekazywać dalej;)

lingualatina@o2.pl
lub przez GG: 7768603
lingua latina
Awatar użytkownika
Martinus Petrus Garrulus
Proconsul
Posty: 2556
Rejestracja: ndz 19 lut 2006, 23:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Martinus Petrus Garrulus »

nie skorzystałbym z takich korepetycji...

per - nie stosuje się w takim kontekście
interrete, is (n) - tak jest po łacinie INTERNET
Varsovia - tak jest po Łacinie Warszawa, poza tym stosuje się składnię MIAST i jest nie IN VARSOVIA tylko Varsoviae (locativus)
Nulli parcit hiems, nullus quoque frigore gaudet,
donec Ver veniat nos foveant pueri!
lingualatina
Peregrinus
Posty: 15
Rejestracja: pt 28 mar 2008, 23:14

Post autor: lingualatina »

Zachęcam do lektury słownika Plezi
per - przyimek nawet w łacinie klasycznej używany do określania narzędzia lub sposobu. Listownie per litteras (CIC, Epist. 2,6,2) Przykładów takich jest więcej więc moje użycie per jest jak najbardziej poprawne
Teraz kwestia in,
miejsce można określać na kilka sposóbów (A NIE TYLKO JEDEN!!!)
in z abl. można stosować także w łac. klasycznej, w tekstach znajdziesz np. in Sicilia, in urbe, itd więc in Varsavia gramatycznie jest bez zastrzeżeń, a stylistycznie (w nagłówku) lepiej brzmi
na koniec podane przez Ciebie interrete (wyraz utworzony sztucznie z inter i rete, retis -) jest współczesnym słowem, który moim zdaniem mogę swobodnie zastąpić polonizmem (jeśli tak sie trzymamy norm klasycznych)
pozdrawiam
lingua latina
Awatar użytkownika